Helado.be
Image default
Internet marketing

TOP 5 boeken over waarom u niet zonder marketingonderzoek kunt


marketing research book

David Ogilvy adviseert: “In Doubt – Do Market Research.”

Ogilvy op reclame door David Ogilvy

Ogilvy’s boek kan zowel nuttig zijn voor professionals als voor degenen die net beginnen met hun eerste stappen in reclame. De auteur schrijft heel gemakkelijk, alles is eenvoudig en duidelijk. Toch wordt hij niet voor niets erkend als een van de beste copywriters ter wereld! In het boek deelt hij zijn ervaring, geeft illustratieve voorbeelden, de lezer kijkt naar de advertentie vanaf de zijkant van de “keuken”, dat wil zeggen, hij ziet elke stap van de voorbereiding van het volgende reclamemeesterwerk. De auteur vertelt gemakkelijk over zijn mislukkingen en bespreekt hoe hij moest handelen om geen fout te maken.

In het boek van David Ogilvy vind je veel simpele tips. Dit is een van haar kenmerken. Ik herinner me bijvoorbeeld duidelijk één ding: “Als je resultaten wilt, communiceer dan persoonlijk.” Dit advies is erg nuttig in mijn werk, want bij het organiseren van een nieuwe studie is het belangrijk om persoonlijk met de klant te praten en van binnenuit naar het werk van zijn bedrijf te kijken. Ogilvy praat ook veel over hoe je met een klant kunt communiceren en een relatie met hem kunt opbouwen.

Ik vond het erg leuk dat het boek het grote belang van marketingonderzoek schetst, zegt Ogilvie heel hard. Volgens hem moet elk bedrijf, voordat het handelt, onderzoek doen (alleen een balsem voor de ziel).

Dit boek geeft energie, inspireert nieuwe ideeën, maakt de lezer kennis met een genie en geeft een kick aan geweldige dingen! Lees verder en geniet ervan!

Guerrilla Marketing Research door Robert Caden

Dit is een van mijn favoriete boeken, het is direct gerelateerd aan mijn werk. Voor het eerst vond ik een publicatie over marketingonderzoek, waar geen “water”, geen “zware” terminologie is en, belangrijker nog, het is echt interessant om het te lezen. Ik was heel blij en had geen spijt van de tijd die ik heb doorgebracht!

Dit boek staat altijd op mijn bureaublad. En als er een vraag opkomt, zal ik daarin altijd niet alleen een antwoord vinden, maar ook een pasklare oplossing. De auteur geeft scripts voor het uitvoeren van focusgroepen (veel advies), telefonisch onderzoek. Neem het gewoon, bewerk het een beetje en ga ervoor! Kaden noemt ook veel voorbeelden van onderzoek. Beschrijft te vermijden fouten. Het boek bevat het noodzakelijke minimum aan theorie en praktische “trucs”.

In het boek vond ik het gedeelte ‘De juiste vragen stellen’ goed. Ik ontwikkel vaak vragenlijsten en de resultaten van de studie zijn afhankelijk van de juistheid van de vragen, dus de aanbevelingen van de auteur hebben me geholpen om enkele punten te begrijpen en mijn fouten te zien. “Vergeet bij het overwegen van vragen voor aankomend onderzoek niet de toepasbaarheid van de resultaten.”

Ook overtuigde de auteur mij van het belang van het uitvoeren van zoekonderzoek, omdat zij het zijn die fouten helpen zien, het mogelijk maken om alles van tevoren te corrigeren en uiteindelijk kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare resultaten krijgen. Het boek van Robert Kaden is een echte praktische gids voor de wereld van marketingonderzoek!

Marketingonderzoek door Gilbert Churchill Tom Brown

Een heel dik boek! Dit is het eerste dat in me opkwam. Sterker nog, ik heb deze hele editie niet gelezen, maar ik wend me er altijd naar als ik iets niet weet. Het heeft ALLES over onderzoek.

Om niet te zeggen dat het boek gemakkelijk en interessant is om te lezen. Het is een soort tutorial. Maar het bevat veel nuttige informatie en het helpt me om professioneel te groeien. Het boek is rijk aan terminologie en elke meester van zijn vak moet professionele termen kennen en gebruiken.

Elk deel wordt gevolgd door een sectie Onderzoeksproject, die beschrijvingen van actueel onderzoek bevat. Een geweldige kans om te zien hoe theorie in de praktijk wordt gebracht.

Er is erg coole (een ander woord werkt gewoon niet) informatie over het schrijven van rapporten. Alles ligt op de planken – ga zitten en schrijf je analytische meesterwerk!

Vóór elk hoofdstuk worden educatieve doelen (vragen die moeten worden geanalyseerd) vastgesteld, en aan het einde is er een samenvatting, waar integendeel al vragen aan de lezer worden gesteld, zodat hij begrijpt hoe de informatie wordt geassimileerd. Alles is zoals op school! Maar handig.

Als je niets weet van onderzoek, raad ik je aan dit boek te raadplegen. Het zal dienen als een goede basis voor het uitvoeren van marketingonderzoek. Lees en onthoud!

Gedragseconomie door Dan Ariely

Meest recent las ik het geweldige boek Behavioral Economics van Dan Ariely. Ik wil je niet vertellen waar de auteur het over heeft, want je moet haar gewoon zelf leren kennen!

Dit is een boek over vreemde dingen die intelligente mensen doen. De jarenlange experimenten van wetenschapper Dan Ariely in gedragseconomie worden weerspiegeld in een meeslepend en serieus verhaal dat onthult hoe irrationeel we allemaal zijn in ons gedrag en hoe anderen er geld aan kunnen verdienen.

De auteur vertelt over al zijn experimenten en vraagt ​​de lezer zelf hoe hij in een bepaalde situatie zou handelen. Als gevolg hiervan begin je je een echte deelnemer te voelen in zijn onderzoek. Het boek is gemakkelijk te schrijven en zal voor iedereen begrijpelijk zijn. Hieruit leert u:

– Waarom, zonder iets te betalen, betalen we te veel;

– Waarom zijn we zo blij om iets te doen, maar niet wanneer we ervoor betaald worden;

– Waarom kunnen we onszelf niet dwingen te doen wat we willen doen (deze sectie heeft me geholpen een aantal van mijn problemen op te lossen).

Instagram-marketing: Road to 100k Instagram Followers

Dit e-boek is een uitgebreid overzicht van hoe je van Instagram-beginner naar een Instagram-expert of ondernemer gaat.

In 3 jaar tijd heb ik meer dan 10 miljoen Instagram-volgers gewonnen voor mezelf en mijn klanten. Ik vertegenwoordig fulltime klanten. Het zijn reuzen in de branche die eigen bedrijven runt. Het maandelijkse inkomen van het bedrijf is hoger dan $ 500.000, en door elke dag tienduizenden doelvolgers aan te trekken, helpt het hen daadwerkelijk het bedrijf te laten groeien via sociale media.

Wat ik in dit e-boek behandel:

Bepaal welk merk je wilt starten op Instagram

Maak een actieplan voor 12 maanden

Hoe loyaliteit te vergroten tot 100.000 volgers

Hoe u inkomsten kunt genereren met het volgende en uw account kunt gebruiken als hefboom

Leer het volledige Instagram-algoritme 

Ik zal je niets anders vertellen, ren en koop dit meesterwerk!)

 instagram content strategy

https://marketingbook.shop/