Er is geen droeviger verhaal dan wanneer de meest ideale kandidaat ter wereld uw berichten niet eens opent. Het probleem ligt in het onvermogen om de juiste eerste indruk te maken en op te vallen tussen dezelfde soort koude brieven van andere recruiters. LinkedIn heeft gekeken welke e-mails van recruiters de meeste open / antwoordconversies krijgen en gedeelde inzichten over hoe e-mails de aandacht kunnen trekken. # 1 Korte en pakkende onderwerpregel voor e-mail die nieuwsgierigheid opwekt Als een kandidaat tevreden is met zijn huidige functie, is het onwaarschijnlijk dat een onderwerpregel als “Grote carrièrekans” hen ertoe aanzet de brief te openen. Bovendien, als er tientallen van dergelijke brieven in zijn brievenbus staan. Hoe banaal het ook mag klinken, maar u moet zich voorstellen dat u de persoon bent naar wie u schrijft, en nadenken over wat zijn interesse zou wekken. De onderwerpregel moet kort en intrigerend zijn. Als er een dergelijke mogelijkheid is, verwijs dan direct in de brief naar een wederzijdse kennis of belangen. # 2 Connect: zelfs een kleine hoeveelheid personalisatie kan uw conversieratio met 10% verhogen Zelfs als de brief een geweldig werkonderwerp heeft, kan alles worden verpest door een gewone onpersoonlijke brief, waaruit meteen duidelijk is dat hij is gekopieerd en naar honderden andere mensen is gestuurd. U hoeft niet elke keer een nieuwe e-mail te schrijven om spam te voorkomen. U kunt uw sjablonen nog steeds gebruiken, maar vergeet niet ze te verdunnen met bewijs dat u wat onderzoek naar de kandidaat hebt gedaan voordat u hem schrijft. U kunt verwijzen naar een recent artikel van een kandidaat of alleen een artikel op zijn blog of sociale netwerk, prestaties in eerdere banen vermelden of gewoon uw bewondering uiten voor een ongebruikelijke hobby en interesse. Zeker als je ze deelt! Het noemen van wederzijdse kennissen werkt prima. Beperk jezelf niet tot het vinden van gemeenschappelijke vrienden op sociale netwerken. Controleer of je eerder in hetzelfde bedrijf hebt gewerkt, of gestudeerd hebt, of misschien ken je mensen die aanbevelingen aan de kandidaat schreven op zijn LinkedIN-pagina. # 3 Toon je erkenning. Oprechte lof zal het ijs helpen smelten. Als mensen het gevoel hebben dat hun vaardigheden en inspanningen worden gewaardeerd, zijn ze meer gemotiveerd om anderen te helpen. Wat in jouw geval de kans vergroot om een reactie op het bericht te krijgen. Probeer dus niet alleen uw brief te personaliseren, maar ook te laten zien wat indruk op u heeft gemaakt in de ervaring en vaardigheden van de kandidaat. Beschrijf idealiter de relatie tussen de prestaties van een kandidaat en de doelstellingen van uw bedrijf, zodat hij of zij onmiddellijk begrijpt wat hem de ideale werknemer in de organisatie maakt. # 4 Wees duidelijk en beknopt. Probeer binnen 100 woorden te blijven en vergeet uw oproep tot actie niet. Posts met minder dan 100 woorden krijgen volgens LinkedIn de hoogste conversies. En degenen met meer dan 200, daarentegen, laten de slechtste prestaties zien. Ga niet te diep in op details, laat een klein understatement achter zodat de kandidaat meer details kan opvragen in het antwoordbericht. Maar het belangrijkste dat niet uit het bericht mag worden gegooid, in een poging het in te korten, is een uitleg van de volgende stappen, als de kandidaat geïnteresseerd is, en een oproep tot het doelwit.
|
https://www.globalrecruitment.info/ |