• Het nieuws door de eeuwen heen

    Reacties uitgeschakeld voor Het nieuws door de eeuwen heen
    augustus 12, 2020 /  Media
    Helado

    Wij mensen zijn nu eenmaal nieuwgierig en willen altijd op de hoogte worden gehouden van alle gebeurtenissen op de wereld, groot en klein. Dat is nou eenmaal een kenmerk van de mens. We willen alles weten en ontdekken, we delen onze kennis en komen samen verder dan alleen. Een groot onderdeel van die nieuwsgierigheid, is natuurlijk het nieuws. We lezen, luisteren en bekijken het nieuws en soms komen we er ook zelf in voor. Er zijn veel verschillende manieren waarop we dit interessante nieuws tot ons kunnen nemen. In dit artikel vertel ik je daarom veel meer over al de verschillende media van het nieuws.

    Allereerst begin ik met het meest traditionele formaat waarop het nieuws te lezen is: de krant. Al sinds de uitvinding van de drukpers in 1495 wordt het laatste nieuws belgie verspreid door middel van kranten. Meer en meer mensen konden lezen en zo konden steeds meer mensen begrijpen wat er in de wereld gebeurde. Natuurlijk werden nieuwtjes nog steeds ook van mond tot mond doorgegeven.  

    Toen de radio werd uitgevonden, was dat ook een goede manier om het nieuws te vernemen. De radio is heel gemakkelijk, omdat je het gewoon aanzet en je zelf iets anders kan gaan doen terwijl het nieuws opgelezen wordt. Dat is heel relaxed. Met de verzuiling in Nederland was de radio een heel belangrijk middel om met je eigen zuil te communiceren. Zo kon het nieuws best partijdig zijn, omdat je het alleen maakte voor je eigen zuil.

    Door de uitvinding van de tv, begon de ontzuiling en luisterde mensen ook naar het nieuws van andere zuilen.

    Als je tegenwoordig het nieuws vandaag tot je wil nemen, dat is er een grote kans dat je dat doet op social media. Facebook, Twitter en Instagram zijn allemaal media waar iedereen zijn eigen mening kan verwoorden. Zo kan het dus ook gebeuren dat er dingen op staan die helemaal niet waar zijn.

    Tot slot zijn er nog de nieuwssites, een digitaal alternatief voor de krant.

    Voor meer info : https://www.redactie24.be/

    Tags: ,

  • Zo verveel je je nooit meer in de auto op vakantie

    Reacties uitgeschakeld voor Zo verveel je je nooit meer in de auto op vakantie
    augustus 11, 2020 /  Media
    Helado

    De auto is het meest populaire vervoersmiddel om mee op vakantie te gaan. En dat is niet voor niets. Je kan meenemen wat je wil, je kan reizen naar welke bestemming je ook wil, je kan op je eigen tempo gaan en je kan veel mensen meenemen in de auto. Kortom; de auto is top. Toch kan de verveling toeslaan als je lange uren in de auto moet zitten. Gelukkig is voor elk probleem een oplossing, dus ook voor dit probleem. In dit artikel vertel ik je wat je kan doen in de auto om je nooit meer te vervelen.

     

    Het eerste wat je kan doen om de verveling tegen te gaan, is naar muziek luisteren. Lekkere meezingers, rustige muziek of juist vrolijke en harde muziek; het kan allemaal. Het luisteren naar muziek zorgt gegarandeerd voor een goede sfeer in de auto (behalve als je ruzie maakt om de soort muziek natuurlijk). Een goed alternatief voor het luisteren naar muziek, is het luisteren naar een luisterboek. Tegenwoordig heb je de luisterbieb, daarop kan je in de zomervakantie gratis naar allerlei ingesproken boeken luisteren. Ook kan je CD’s met verhalen erop kopen. Laat je meeslepen in de wereld van anderen en verveel je nooit meer.

     

    Iets anders dat de verveling kan stoppen, is lekker eten in de auto. Dat is leuk want dan heb je sowieso geen honger en als je kauwt dan heb je tenminste iets te doen. Tijdens het eten kan je ook nog black stories doen. Dat zijn raadsels die je met zijn allen moet oplossen; teamwork vereist!

     

    Ten derde kan je roddelnieuws gaan lezen op je telefoon, je kan immers heel goedkoop internetten binnen de EU. Het lezen van gossip online is super leuk, omdat je leehnavasor zo leert wat er gaande is in het land waar je naartoe gaat. Zo heb je altijd onderwerpen voor small talk en bovendien steek je dan ook nog iets van de taal van het bestemmingsland op.

    Voor meer info : https://www.showbizz24.be/

    Tags: ,

  • Animatievideo voor offline gebruik

    Reacties uitgeschakeld voor Animatievideo voor offline gebruik
    maart 22, 2019 /  Media
    Helado

    Animatievideo voor offline gebruik

     Een animatievideo is tevens geschikt voor offline gebruik. Hierbij kun je denken aan het verstrekken van informatie binnen een bedrijf, op de werkvloer of zelfs in een wachtkamer. Voor offline gebruik kunnen diverse soorten animatie stijlen worden toegepast. Hierbij kun je denken aan een infographic, een explanimation of een 2D en 3D animatievideo.

     Een infographic animatie wordt vaak gebruikt om onderzoeksresultaten of analyses extra kracht bij te kunnen zetten. Hierbij kun je denken aan een weergave van de financiële resultaten van een onderneming, of een andere complexe uitleg waarbij tabellen en grafieken noodzakelijk zijn. Met een animatievideo wordt er een duidelijke boodschap afgegeven aan de kijker. Informatie wordt beter opgeslagen waardoor de werking van een product of dienst beter begrepen wordt.

    Animatievideo op de werkvloer 

    Bij het demonstreren of lanceren van technische producten wordt in veel gevallen een 3D animatie gebruikt. Deze vorm van geanimeerde video’s kunnen een product vanuit elke invalshoek weergeven. Door de diepte die gebruikt wordt ontstaat er een real-time visualisatie van het product. Zelfs een dwarsdoorsnede om de werking te laten zien is mogelijk met een 3D animatievideo. 

    Geanimeerde video’s worden offline steeds vaker ingezet. Dit kan zijn om werknemers te informeren over een bepaald bedrijfsbeleid, een aankomend evenement of de werking van technische apparatuur. Deze animaties kunnen tevens worden voorzien van een voice-over of diverse geluidseffecten. Wil je graag een animatievideo laten maken voor offline gebruik? Neem dan vrijblijvend contact op met Donker Media. 

    https://donkermedia.nl/

    Tags: , , ,

  • Redactionele fotografie

    Reacties uitgeschakeld voor Redactionele fotografie
    april 7, 2014 /  Media
    Helado

    Tekst en beeld gaan samen!

    Fotograaf Vincent Hartman van STUDIOVHF verzorgt het fotografisch beeldmateriaal voor veel uiteenlopende publikaties. Voor lokale uitgaves verzorgt hij zowel het redactionele werk als ook de commerciële pagina’s of advertorials. De fotografie gaat over zeer veel verschillende disciplines, landschap, dorps- en stadsgezichten, interieurfotografie, redactionele en zakelijke portretten en zelfs sportfotografie. De fotograaf werkt ook voor diverse vakbladen in bijvoorbeeld de technische installatiebranche, agrarische industrie, volkshuisvesting, onderwijs en transport. Wat dat betreft lijkt redactionele fotografie wel wat op bedrijfsfotografie omdat daar ook veel gevraagd wordt van de veelzijdigheid van de fotograaf.

    Redactionele fotografie

    Bij redactionele fotografie sluit het fotografisch beeldmateriaal naadloos aan bij de tekst. Vaak gaat de fotograaf samen met de schrijvende collega op pad of leest hij eerst het artikel. Hierbij wordt er bij voorleur rekening gehouden met de pagina opmaak zodat het geheel naadloos aansluit. Omdat de onderwerpen zo uiteenlopend zijn zoeken redacties of ‘traffic managers’ constant naar professionele fotografen die in een bepaald gebied in staat zijn passend beeld te leveren. De fotogra(a)f(en) van STUDIOVHF zijn bijzonder veelzijdig zonder gemiddeld te zijn. STUDIOVHF is gespecialiseerd in de volgende disciplines van de fotografie: reclamefotografie, productfotografie, interieurfotografie, bedrijfsfotografie en de hier besproken redactionele fotografie. Onder de merknaam Vincent Hartman Fotografie wordt zelfs de particuliere markt bediend.

    Voor portretfotografie en productfotografie beschikken de fotografen over een goed geoutileerde fotostudio met vaste rondwand, opnametafel, omkleedplek en kaptafel. Wij nodigen u uit ons portfolio op de website te bekijken.

    Voor meer info : http://www.studiovhf.com/redactionele-fotografie/

    Tags: , , , , , ,