• Busombouw rolstoel

    Reacties uitgeschakeld voor Busombouw rolstoel
    april 29, 2021 /  Auto's en Motoren
    Helado

    Geen dringend ziekenvervoer

     

    Je bent jonger dan 16 jaar.

    Niet-spoedeisende ziekenvervoer is een gratis vervoersdienst die alleen wordt aangeboden aan patiënten met een specifieke medische behoefte en die medische zorg bezoeken. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om zelf van en naar de zorg te komen, tenzij er een medische reden is waarom u geen gebruik kunt maken van eigen vervoer of openbaar vervoer.

    Wanneer de cognitieve of klinische toestand van de patiënt zijn mobiliteit zodanig beïnvloedt dat hij geen toegang heeft tot gezondheidszorg en / of het schadelijk zou zijn voor de toestand of het herstel van de patiënt om op een andere manier te reizen.

     

    Het vervoeren van patiënten is een belangrijk onderdeel van de zorg; de kwaliteits- en veiligheidskwesties in verband met niet-spoedeisende patiëntenvervoer zijn echter zelden besproken in vergelijking met het vervoer van spoedpatiënten.

    U kunt alleen iemand meenemen als deze een pre-autorisatie heeft en:

     

     

    Het niet-spoedeisende ziekenvervoer wordt alleen verleend aan patiënten met een klinische behoefte. De noodzaak wordt beoordeeld door het ziekenvervoerbureau, dat beoordeelt of u in aanmerking komt. Om in aanmerking te komen voor gratis, niet-spoedeisend ziekenvervoer naar het ziekenhuis, moet u een klinische behoefte hebben. Dit betekent meestal:

    Dit omvat: wandelen, fietsen, bus, trein, taxi of gemeenschaps- / vrijwillig vervoer; gebruik van mobiliteitsauto’s, gezinsliften, verzorgers, buren of andere ondersteunende netwerken; of een combinatie hiervan.

    Kunt u iemand meenemen?

     

    Uw toestand vereist constante aandacht van een metgezel tijdens uw reis.

    U heeft een aandoening waardoor u niet zonder begeleiding kunt reizen, zoals dementie of de ziekte van Alzheimer.

     

    Een niet-spoedeisende patiënt is iemand die een medische behoefte heeft aan ziekenvervoer, maar geen noodambulance of onmiddellijke reactie nodig heeft.

    Patiënten die rolstoelgebruikers zijn die in- en uitgetild moeten worden en hun stoel mechanisch in het voertuig geklemd moeten worden of die alleen op een brancard vervoerd kunnen worden.

     

    De patiënt heeft de ondersteuning nodig van opgeleid transportpersoneel om te helpen bij het mechanisch in en uit het voertuig tillen.

     

     

    Wie kan er gebruik maken van het niet-dringende ziekenvervoer?

     

     

     

    U heeft moeite met communiceren, bijv. slechthorend zijn, spraakproblemen hebben of slechtziend zijn, of blind zijn en een geleidehond nodig hebben.

     

     

     

    Patiënten met een hoge afhankelijkheid die een gekwalificeerd klinisch team nodig hebben.

    Wat is niet-urgent ziekenvervoer?

     

    https://www.mobility4all.be/

    https://www.mobility4all.be/

    Tags:

  • Kiezen uit beschikbare rolstoelbussen

    Reacties uitgeschakeld voor Kiezen uit beschikbare rolstoelbussen
    april 26, 2021 /  Auto's en Motoren

    Rolstoelbussen zijn in vele verschillende uitvoeringen beschikbaar. Het is belangrijk om te bedenken waar en zelfs wanneer je er een wil gebruiken. Het maakt nogal een verschil of je een enkele keer jouw ene invalide oma naar een verjaardagsfeestje wil rijden of dat je een keer per week een hele vriendengroep aan minder valide oude van dagen naar de wekelijke picknick in het stadspark wil rijden. Bedenk dus goed waar je de bus precies voor nodig hebt. Dat vergemakkelijkt het keuzeproces.

    Een enkele keer nood voor rolstoelbussen

    Je hebt een paar keer per jaar een rolstoelbus nodig als de plaatselijke mytylschool een schooluitje heeft. Dan zal je de busjes eerder willen huren dan aanschaffen. In dat geval kun je kijken naar de opties om een enkele keer een busje huren. Maar daarin hoef je niemand iets te kort te doen. Ook als je maar zelden gebruik maakt van dit speciale vervoer, zijn er genoeg opties om uit te kiezen. Grote busjes, kleinere busjes, verschillende manieren voor instappen, het is allemaal mogelijk. Niemand die op stap gaat hoeft in te leveren op comfort tijdens de rit.

    Rolstoelbussen voor alledaags gebruik

    Als een gezinslid in een rolstoel zit, zijn rolstoelbussen geen overbodige luxe. Maar dan is huren niet meer praktisch. In dat geval is er ook de mogelijkheid om een passende bus te leasen. En om het nog fijner te maken, ben je niet gebonden aan een enkel model. De nieuwe bus zal niet alleen praktisch zijn voor de rolstoelgebruiker, maar ook volgens de wensen van de begeleidend bestuurder.  Je kan kiezen uit verschillende merken en modellen, zodat het rijden in een busje ook nog comfortabel blijft als het een routine is.  Rolstoelbussen zijn allang geen krakkemikkige busjes meer waar de rolstoel net in past en de bestuurder maar net achter het stuur kan kruipen.

  • Automatisch noodremmen is inderdaad effectief

    Reacties uitgeschakeld voor Automatisch noodremmen is inderdaad effectief
    juli 3, 2020 /  Auto's en Motoren

    opkoper autos

    Tegenwoordig zijn auto’s uitgerust met verschillende technologieën die zijn ontworpen om de veiligheid van passagiers en andere weggebruikers te verbeteren. Dit is een nobel idee, maar helaas kunnen veel van deze technologieën niet het gewenste resultaat opleveren. Een uitzondering is automatisch noodremmen: noodremmen is een handig hulpmiddel om aanrijdingen te voorkomen. Uit een onderzoek van EuroNCAP en ANCAP (Europese en Australische crashtestnormen) blijkt dat de automatische noodremmen die in sommige modellen zijn ingebouwd, nu een positieve invloed hebben op het aantal aanrijdingen in de zones 30 en 50.

    Achterkant-ongevallen verminderd met 38%

    Deze studie bewees voor het eerst dat automatisch noodremmen effectief is. Eerder onderzoek heeft aangekondigd dat de technologie veelbelovend is en voorspelt ook dat de technologie een positieve impact kan hebben op het aantal verkeersconflicten. Volgens onderzoek van EuroNCAP en ANCAP is dit inderdaad het geval. Automatisch noodremmen vermindert aanrijdingen van achteren met 38%. Het automatische noodremsysteem staat internationaal bekend als autonoom noodremmen (AEB), dat de bestuurder kan waarschuwen wanneer er een risico op een botsing bestaat. De bestuurder wordt eerst door het systeem gewaarschuwd, dus hij heeft nog een kans om te remmen. Reageert de chauffeur niet op de waarschuwing, dan zorgt AEB ervoor dat de auto nog remt. Op deze manier kunnen aanrijdingen toch worden voorkomen. Dankzij noodremmen zijn de gevolgen van mogelijke aanrijdingen in ieder geval veel lichter.

    Slachtoffer van de aanrijding

    Voertuigen uitgerust met een noodremsysteem hebben een 38% vermindering van aanrijdingen aan de achterkant in vergelijking met dezelfde voertuigen zonder deze technologie. Momenteel werken noodremmen alleen bij lage snelheden tot 30 of 50 km / h. Bij hogere snelheden werkt automatische bracketing niet meer. Een ander nadeel van automatisch noodremmen is dat auto’s met nieuwe technologieën nog vaak het slachtoffer zijn van ongevallen.  Nadat de noodrem is geactiveerd, remt de auto veel meer dan de eigen rem van de bestuurder. Voertuigen zonder AEB zijn hier achteraan niet op voorbereid en hebben ook geen tijd om te remmen. Om optimaal te profiteren van de positieve effecten van automatisch noodremmen, moeten alle auto’s worden uitgerust met een nieuw systeem, zodat botsingen bij lage snelheden volledig kunnen worden voorkomen. De positieve bevindingen van het onderzoek zullen EuroNCAP er zeker toe brengen om bij het toekennen van veiligheidsscores aan nieuwe auto’s in de toekomst zeker rekening te houden met noodremtechnologie. Daarom zijn autofabrikanten aangemoedigd om noodremmen te installeren.

    Storing parkeersensor

    Automatisch noodremmen is daarom al een goede uitvinding. Er zijn echter enkele ogenschijnlijk veelbelovende uitvindingen in de automobielsector, maar leverden uiteindelijk niet het gewenste resultaat op. Een goed voorbeeld van deze overschatte veiligheidstechnologie zijn de parkeersensoren die tegenwoordig in veel auto’s zijn geïnstalleerd. De parkeersensor signaleert de bestuurder bij het naderen van een obstakel. Op deze manier kunnen bestuurders mogelijke obstakels overwegen die ze niet in de achteruitkijkspiegel kunnen zien. Nadeel van deze sensoren is dat ze alleen een waarschuwing geven als ze direct voor of achter staan. Aan de zijkant van de auto zijn geen obstakels gevonden. Steeds meer auto’s hebben parkeersensoren, maar verrassend genoeg is het aantal parkeerongevallen het afgelopen decennium met 30% gestegen. Volgens bandenfabrikant Continental kunnen deze problemen na onderzoek van de impact van parkeersensoren in de toekomst worden opgelost door automatische parkeerhulp te combineren met automatisch noodremmen. Automatisch noodremmen, parkeersensoren, ingebouwd navigatiesysteem, … al deze opties kunnen de prijs van gebruikte auto’s enorm verhogen.

    Wij kunnen alle vragen voor u regelen en een redelijke prijs voor uw auto voorstellen!



    https://auto-verkopen-belgie.com/

    Tags: