• Na de val van het IJzeren Gordijn werd Skoda in 1989 geprivatiseerd

    Reacties uitgeschakeld voor Na de val van het IJzeren Gordijn werd Skoda in 1989 geprivatiseerd
    april 12, 2021 /  Auto's en Motoren

    Het van oorsprong Oostenrijks-Hongaarse automerk Skoda bestaat sinds 1926 en maakt vanaf 1991 deel uit van de Volkswagen groep. Skoda is een merk met historie. Na Daimler-Benz (1885), Peugeot (1896) en Opel en Fiat (beide 1899) is het de op vier na oudste autofabrikant ter wereld.

    Geschiedenis

    In 1895 richtten technicus Vclav Laurin en boekhandelaar Vclav Klement in Mlada Boleslav een fietsenfabriek op. In 1899 produceerden ze ook motorfietsen en vanaf 1905 ook auto’s onder de naam Laurin & Klement. In 1925 fuseerden L&K met machinefabriek Skoda. Tot de Tweede Wereldoorlog produceerde Skoda moderne auto’s. Na de oorlog werd het een staatsbedrijf en had Skoda in technisch opzicht te lijden onder de communistische planeconomie.

    Na de val van het IJzeren Gordijn werd Skoda in 1989 geprivatiseerd en in 1991 verwierf de Volkswagen Group 30 procent van de aandelen. In 2000 was het merk volledig eigendom van VW. Binnen enkele jaren bouwde Skoda een prima reputatie op met auto’s die gebaseerd waren op Volkswagen-techniek.

    Populaire Skoda Modellen

    Populairste Skoda-modellen om te leasen zijn de Fabia, Scala en Kamiq. Via Skoda Private Lease zijn ze alle drie voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand.

    Fabia

    De Skoda Fabia is een compact stadsvoertuig of zogenaamde supermini. De eerste generatie Skoda Fabia werd in september 1999 gepresenteerd op de Motor Show van Frankfurt. De stationwagon, Fabia Combi volgt een jaar later. Deze Combi is de eerste Fabia die gebruikmaakt van het VW Groep platform, dat ook de VW Polo en de SEAT Ibiza een basis geeft.

    Het eerste succes van de Fabia is grotendeels te danken aan de samenwerking met Volkswagen. Dezelfde technische basis tegen prijzen onder die van alle andere VW Groep merken liggen.

    De nieuwste Fabia is leverbaar als hatchback (basismodel), stationwagon (Fabia Combi) en saloon (Fabia Sedan). Skoda Fabia Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om in een auto te rijden die is gebouwd op het Volkswagen platform.

    Scala

    De Škoda Scala is een ruime gezinsauto van Škoda met veel binnenruimte. De Scala biedt door zijn lengte genoeg beenruimte voor bestuurders en passagiers. De kofferbak één van de ruimste in zijn klasse. De goede stoelen en de pittige TSI motor zorgen voor een goed rijcomfort.

    De Scala zit qua maat tussen de Fabia en de Octavia in. Hij werd in 2018 onthuld. De naam Scala is het Latijnse woord voor “ladder” of “trap”, wat volgens Škoda verwijst naar de grote stap voorwaarts die met dit model is gezet. De Scala gaat de concurrentie aan met de Renault Mégane en de Ford Focus.

    Met Škoda Scala Private Lease rijd je een ruime gezinsauto voor een aantrekkelijke prijs.

    Kamiq

    De ŠKODA KAMIQ werd is in 2019 gelanceerd. Het is een compacte cross-over die door wordt gepositioneerd boven de Scala en onder de grotere KAROQ.

    De KAMIQ lijkt aan de achterkant sterk op de SCALA en ook het interieur is overeenkomstig. De KAMIQ is ruimer en iets langer dan de vergelijkbare VW T-Cross en de Seat Arona.

    Aan de voorkant van de KAMIQ zit een brede grille met dubbele lamellen. De voorspoiler versterkt het off-road karakter, evenals de grote wielen, de verhoogde motorkap en de hoge bodemvrijheid.

    In Nederland houden we van het stoere design en de hogere zit van SUV’s. Mede hierom is Skoda KAMIQ Private Lease vanaf de lancering populair.

    https://leaseauto.nl/private-lease/skoda/

    Tags: , ,

  • Automatisch noodremmen is inderdaad effectief

    Reacties uitgeschakeld voor Automatisch noodremmen is inderdaad effectief
    juli 3, 2020 /  Auto's en Motoren

    opkoper autos

    Tegenwoordig zijn auto’s uitgerust met verschillende technologieën die zijn ontworpen om de veiligheid van passagiers en andere weggebruikers te verbeteren. Dit is een nobel idee, maar helaas kunnen veel van deze technologieën niet het gewenste resultaat opleveren. Een uitzondering is automatisch noodremmen: noodremmen is een handig hulpmiddel om aanrijdingen te voorkomen. Uit een onderzoek van EuroNCAP en ANCAP (Europese en Australische crashtestnormen) blijkt dat de automatische noodremmen die in sommige modellen zijn ingebouwd, nu een positieve invloed hebben op het aantal aanrijdingen in de zones 30 en 50.

    Achterkant-ongevallen verminderd met 38%

    Deze studie bewees voor het eerst dat automatisch noodremmen effectief is. Eerder onderzoek heeft aangekondigd dat de technologie veelbelovend is en voorspelt ook dat de technologie een positieve impact kan hebben op het aantal verkeersconflicten. Volgens onderzoek van EuroNCAP en ANCAP is dit inderdaad het geval. Automatisch noodremmen vermindert aanrijdingen van achteren met 38%. Het automatische noodremsysteem staat internationaal bekend als autonoom noodremmen (AEB), dat de bestuurder kan waarschuwen wanneer er een risico op een botsing bestaat. De bestuurder wordt eerst door het systeem gewaarschuwd, dus hij heeft nog een kans om te remmen. Reageert de chauffeur niet op de waarschuwing, dan zorgt AEB ervoor dat de auto nog remt. Op deze manier kunnen aanrijdingen toch worden voorkomen. Dankzij noodremmen zijn de gevolgen van mogelijke aanrijdingen in ieder geval veel lichter.

    Slachtoffer van de aanrijding

    Voertuigen uitgerust met een noodremsysteem hebben een 38% vermindering van aanrijdingen aan de achterkant in vergelijking met dezelfde voertuigen zonder deze technologie. Momenteel werken noodremmen alleen bij lage snelheden tot 30 of 50 km / h. Bij hogere snelheden werkt automatische bracketing niet meer. Een ander nadeel van automatisch noodremmen is dat auto’s met nieuwe technologieën nog vaak het slachtoffer zijn van ongevallen.  Nadat de noodrem is geactiveerd, remt de auto veel meer dan de eigen rem van de bestuurder. Voertuigen zonder AEB zijn hier achteraan niet op voorbereid en hebben ook geen tijd om te remmen. Om optimaal te profiteren van de positieve effecten van automatisch noodremmen, moeten alle auto’s worden uitgerust met een nieuw systeem, zodat botsingen bij lage snelheden volledig kunnen worden voorkomen. De positieve bevindingen van het onderzoek zullen EuroNCAP er zeker toe brengen om bij het toekennen van veiligheidsscores aan nieuwe auto’s in de toekomst zeker rekening te houden met noodremtechnologie. Daarom zijn autofabrikanten aangemoedigd om noodremmen te installeren.

    Storing parkeersensor

    Automatisch noodremmen is daarom al een goede uitvinding. Er zijn echter enkele ogenschijnlijk veelbelovende uitvindingen in de automobielsector, maar leverden uiteindelijk niet het gewenste resultaat op. Een goed voorbeeld van deze overschatte veiligheidstechnologie zijn de parkeersensoren die tegenwoordig in veel auto’s zijn geïnstalleerd. De parkeersensor signaleert de bestuurder bij het naderen van een obstakel. Op deze manier kunnen bestuurders mogelijke obstakels overwegen die ze niet in de achteruitkijkspiegel kunnen zien. Nadeel van deze sensoren is dat ze alleen een waarschuwing geven als ze direct voor of achter staan. Aan de zijkant van de auto zijn geen obstakels gevonden. Steeds meer auto’s hebben parkeersensoren, maar verrassend genoeg is het aantal parkeerongevallen het afgelopen decennium met 30% gestegen. Volgens bandenfabrikant Continental kunnen deze problemen na onderzoek van de impact van parkeersensoren in de toekomst worden opgelost door automatische parkeerhulp te combineren met automatisch noodremmen. Automatisch noodremmen, parkeersensoren, ingebouwd navigatiesysteem, … al deze opties kunnen de prijs van gebruikte auto’s enorm verhogen.

    Wij kunnen alle vragen voor u regelen en een redelijke prijs voor uw auto voorstellen!



    https://auto-verkopen-belgie.com/

    Tags: